Nu mai e demult un secret că iubim vinul și lumea lui. Am pornit în descoperirea lor în 2007, odată cu intrarea României în Uniunea Europeană și desființarea taxelor vamale pentru vinurile de import. Am devenit, astfel, pionierii unei piețe până atunci inexistente, din dorința de a oferi consumatorilor români accesul la marile vinuri ale lumii și din convingerea că această concurență le va fi utilă producătorilor noștri. De atunci, în diverse formule, am continuat să promovăm Vinul în toată diversitatea lui. El stă în centrul filosofiei noastre, nu ca o simplă băutură, ci ca un capitol important de cultură, istorie și civilizație pentru a cărui cunoaștere e nevoie de informație și educație. Așa că, am luat taurul de coarne: am deschis magazine, am tradus cărți (”Povestea vinului” de Hugh Johnson și ”Degustarea vinului” de Jancis Robinson), am scos o revistă și am organizat evenimente și degustări private sau corporate cu invitați reputați din lumea vinului internațional și de la noi. Unele au făcut istorie. Am creat un exemplu și ne bucurăm că el a fost urmat.
Wine Point a pornit la drum în 2013, la Cluj, cu o selecție unică, distribuită exclusiv online și prin depozitele proprii din Cluj, București și Timișoara. Am pus la punct un sistem național de distribuție pentru HoReCa și clienți privați care ne-a dus în 9 ani la o cifră de afaceri de aproape 3,5 milioane Euro. Cheia acestui succes? Calitatea selecției, prețurile corecte, buna cunoaștere a pieței, o echipă serioasă și multă muncă.
Pe o piață dominată în proporție de 80% de vinurile locale, am ales să facem o selecție reprezentativă pentru fiecare țară, regiune, soi, fără a ocoli vinurile de autor ale unor mari oenologi. De regulă, alegem un singur producător dintr-o țară sau regiune și construim fiecare brand de la zero.
Propunerea noastră? Cel mai bun raport calitate-preț și cea mai coerentă selecție internațională de vinuri premium și medii, de la clasicele Bordeaux-uri și marile vinuri ale Italiei, Spaniei sau Portugaliei, până la vedetele inedite ale Lumii Noi: Chile, Argentina, SUA sau Noua Zeelandă – vinuri de toată ziua sau vinuri care înnobilează ocaziile speciale.
Împătimiților și colecționarilor le oferim câteva etichete rare, în cantități limitate. Proveniența lor este garantată de negocianți cu o reputație incontestabilă. Pentru sectorul HoReCa am adus vinuri care plac atât consumatorilor cât și experților. Dovadă stă recunoașterea venită din partea Ghidului Gault & Millau care a remarcat în primele ediții românești lista de vinuri a restaurantului Baracca din Cluj, realizată de Wine Point, ca fiind ”excepțională” (15 Puncte)!
Pentru a vă face experiența cât mai atrăgătoare, transportul în România este gratuit pentru comenzi mai mari de 200 RON, iar ca membru al Clubului Wine Point, la fiecare achiziție online, acumulați puncte care vă ajută să economisiți bani la următoarea tranzacție.
Nu în ultimul rând, La Wine Point, vinul costă atât cât costă peste tot în lume. În funcție de volume, obținem prețuri mai mari sau mai mici, dar ne străduim să vă oferim cel mai bun preț posibil.
Și, da, credem în puncte și medalii, dar, mai ales, în autoritatea celor care le acordă: Robert E. Parker, The Wine Advocate, James Suckling, Jancis Robinson, Vinous, Decanter, The Wine Spectator, The Wine Enthusiast, Gambero Rosso, Gilbert & Gaillard, Bettane et Desseauve, marile concursuri naționale și internaționale ș.a. Nu le tratăm cu titlu absolut, dar le considerăm un reper util pentru întocmirea unei selecții de calitate.
Beneficiem, totodată, de expertiza a doi oameni pasionați și informați: Kormos Zoltan, DipWSET, WSET-Certified Educator și Sherry Certified Educator la Transylvania Wine School-TraWis și Dan Micuda, asociatul nostru, blogger și proprietar al Vinotecii Trivale.
Împreună, vrem să rămânem locul unde vinul se intersectează cu cultura, oferindu-vă cea mai inspirată selecție, dar și informaţii corecte care să vă ajute să ieșiți singuri din confuzia pieței noastre.
Articole similare: